Teknisk Ukeblad magasin

For deg som skaper fremtiden
Verdens eldste teknologitidsskrift, etablert i 1854. Dekker gjennom 6 årlige utgaver alle deler av teknologisk sektor i norsk næringsliv. Opplaget er på 122.000 og 95% av dette distribueres direkte hjem til abonnentsmassen.

Teknisk Ukeblad er Norges viktigste teknologi- og næringslivsmagasin med ca 200.000 lesere hver utgave. Dette gjør Teknisk Ukeblad til en av næringslivets mest spennende markedsplasser for profilering.

Hvem er våre lesere?
ca. 178.000 er teknologer
ca. 77.500 er ledere
ca. 44.500 er ledere i teknisk sektor
34 % leser oss også på nett på TU.no
Vi er eid av to fagforeninger og de fleste av deres medlemmer mottar bladet

Vår historie
1854:
Tidsskriftet ble startet som Polyteknisk Tidsskrift, og er dermed verdens eldste i sitt slag.
1883: Den Norske Ingeniør- og Arkitekt-forening og Den Polytekniske Forening gikk sammen om å gi ut Teknisk Ugeblad
1968: Bladet blir slått sammen med NITOs tidsskrift Teknikk.
2016: Polyteknisk Forening har solgt sin eierandel og nå eies Teknisk Ukeblad Media av Nito og Tekna, som hver har 50% eierandel.
I dag: Teknisk Ukeblad Media AS eier i dag Teknisk Ukeblad, TU.no og digi.no.

Ønsker du å annonsere i Teknisk Ukeblad? Les mer her

SE E-BLADABONNEMENTMedieplanannonsering

Kontakt

Redaktør
Tormod Haugstad
+47 417 65 610
Utgavesjef
Mona Strande
+47 916 92 522
Annonsering
André Stømner
+47 908 78 787

Nøkkelinformasjon

Teknisk Ukeblad har ca 122 000 abonnenter. Leserne består hovedsakelig av teknologer, ingeniører, ledere og teknologistudenter.

200k
lesere per utgave
122k
opplag per utgave
6
utgaver i året
Ønsker du å nå ut til våre lesere?
Med totalt ca. 1,5 millioner lesere hver måned på tvers av våre merkevarer, er Teknisk Ukeblad Media nordens største teknologipublisist. Vi hjelper deg å nå de riktige leserne.
KONTAKT OSS FOR INFORMASJON OG TILBUD